محل های کاشت

پارک جنگلی کوهسار

پارک جنگلی کوهسار

پارک جنگلی کوهسار از بزرگترین پارک های غرب تهران محسوب می شود که در قسمت شمال غربی این شهر، در محله شهران واقع شده است. به طور دقیق تر این پارک ازجنوب به بلوار حصارک، از غرب به رودخانه کن، از شمال به ارتفاعات توچال و از شرق به رودخانه فرحزاد می رسد و رودخانه حصارک نیز از میان این پارک می گذرد. وسعت این پارک جنگلی به حدود 5700 هکتار می رسد که بیش از 700 هکتار آن درختکاری شده، زیاد بودن وسعت پارک به دلیل قرارگیری آن در ارتفاعات و کوهستانی بودن منطقه می باشد.
پارک جنگلی کوهسار در سال 1381 به منظور حفاظت از اراضی دامنه جنوبی البرز در برابر وسیع تر شدن باغ ها و گسترش فضای سبز سازگار با محیط زیست تاسیس گردید. این پارک به لحاظ اقلیمی یکی از خوش آب و هوا ترین پارک های تهران محسوب می شود و به دلیل وجود همیشگی بادی ملایم و هوایی خنک در آن، فصل تابستان به مکانی مناسب برای تفریح و سرگرمی ساکنان این شهر تبدیل می شود

 

از دو طریق می توان به این پارک دسترسی داشت:

1: انتهای بزرگراه آبشناسان، بلوار کوهسار، ابتدای جاده سولقان
2: بزرگراه آبشناسان، میدان اول شهران، انتهای بلوار شهران، بعد از پمپ بنزین

 

3 دیدگاه در “پارک جنگلی کوهسار

  1. سروش گفت:

    سلام
    پارك جنگلي علامه (شرق كوي فاز – شمال سعادت آباد – غرب بلوار كوهسار اوين) را هم مي توان جزو محل خاي كاشت قار بديد؟

    1. baazdam گفت:

      درود بر شما
      در صورت تعامل و همکاری شهرداری منطقه در بحث آبرسانی و نگهداری نهال ها در اون پارک امکانپذیر است , به امید خدا در آینده نزدیک.

    2. baazdam گفت:

      درود بر شما

      پارک جنگلی علامه یا همان منطقه جاده معدن درکه از نظر ما جزو مناسب‌ترین نقاط برای اجرای این طرح هست و تلاش‌ و مذاکراتی هم برای انجام رایگان کاشت و داشت نهال در این منطقه با شهرداری منطقه 2 تهران داشتیم اما متاسفانه ظاهرا مدیران شهرداری به دلایل معلوم راضی به انجام این کار از جانب ما آن هم بدون تخصیص بودجه‌های میلیاردی نیستند!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *